Sprawdź po co, jak i gdzie jeść śniadanie. Dodatkowo znajdziesz we wpisie super przepis na mega śniadanie!

Do znudzenia będę powtarzać, że śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu doby i nie należy go absolutnie pomijać! Co z tego, że nie masz czasu, albo wolisz 15 minut pospać. Jestem pewien, że śniadanie w dobrej atmosferze da Ci o wiele więcej niż te kilkanaście minut snu.

Bądź wypoczęty!

Tak jak już wspomniałem, śniadanie nie tylko dodaje energii ale również poprawia nastrój. To ono decyduje, czy dzień spędzimy aktywnie, czy do południa będziemy walczyć z sennością. Dodatkowo po odpowiednim posiłku, jesteśmy bardziej wydolni w szkole, pracy, czy po prostu fajnie się bawimy na dworze ze znajomymi.

Wstając z rana mamy bardzo niski poziom glukozy, co tak jak wspomniałem objawia się sennością, zmęczeniem, brakiem chęci do czegokolwiek, a to wszystko nawet wtedy gdy wstaliśmy godzinę wcześniej i powinniśmy być wyspani.

…ale ja nie mogę tego zjeść..

Jeśli przywykłeś do pustego żołądka z rana, to zacznij od jutra od malutkiego śniadania. Ty doskonale znasz swoje możliwości i wiesz ile będziesz wstanie zjeść, od razu po przebudzeniu.

Jeść? Ale co?

Tłuszcze które powinny znaleźć się w śniadaniu to miękkie margaryny dobrej jakości lub niewielkie ilości masła. Świetnym pomysłem jest również stosowanie łyżeczki oleju lnianego do sałatek. Nie można również zapomnieć o warzywach, których nie trzeba sobie żałować.

Ja do każdego śniadania preferuję dodatkowo dodać smoothie z owoców/warzyw. Dzięki czemu uzupełniam cukier w organizmie, czymś zdrowym, a nie batonikiem w drodze do szkoły.

Przykładowe śniadanie:

Ja dzisiaj zjadłem przepyszne śniadanie, którego zdjęcia właśnie zaczynacie oglądać.

 IMG_5810
IMG_5811
IMG_5816

IMG_5814

Ser biały z kiełkami, szczypiorkiem i rzodkiewką, to dobry pomysł, jednak nie codziennie. Co drugi dzień możesz zastąpić serek wędliną, serem żółtym lub pastą jajeczną lub z ryby wędzonej. Kanapki rób zawsze z dodatkiem warzyw: pomidora, szczypiorku, rzeżuchy, cykorii czy rukoli.

Przepisy:

Twaróg:

  • Pół kostki sera białego pół tłustego

  • pół czerwonej cebuli

  • dwie rzodkiewki

  • szczypiorek

  • łyżka śmietany

  • odrobina mleka

Koktajl:

  • Garść szpinaku

  • 100ml mleka

  • jedna gruszka

  • jeden banan

  • trochę śmietany

  • BEZ CUKRU!!

Zaznaczam, że lody to chyba raczej nie jest odpowiedni i zdrowy przykład tego co można zjeść na śniadanie, ale po prostu miałem ochotę. Więc jeśli i wy macie ochotę na cokolwiek słodkiego z rana. To zjedzcie to, ważne aby nie robić tego codziennie.

 

UDOSTĘPNIJ